Outdoor reklama

Outdoor reklama

Venkovní (outdoor) reklama je účinný nástroj komunikace s cílovou skupinou.

Dobře zvolená outdoor reklama je velmi dobrá investice.

Každá značka potřebuje být na očích.  Jednou z efektních možností, jak můžete svoji značku či firmu zviditelnit, je outdoor neboli venkovní reklama.  Jistě si při slově outdoor reklama představíte billboardy, ale do venkovní reklamy patří také citylight vitríny na zastávkách (CLV), bigboardy, megaboardy, reklamní plachty, návěsné štíty, polepy zastávek, laviček a reklamy na dopravních prostředcích (MHD, firemní vozidla), světelné reklamy a mnoho dalších.

 

Na co myslet před výrobou outdoor reklamy

  1. Cílová skupina – v první řadě je třeba se zamyslet nad cílovou skupinou, pro kterou bude outdoor reklama určena a tomu přizpůsobit výběr vhodných outdoor médií. Pokud jsou cílovou skupinou lidé cestující autem, zaměříme se na komunikaci billboardy, megaboardy nebo reklamou na dopravních prostředcích. Když budete chtít zapůsobit na cestující MHD, vhodným nástrojem bude reklama na  lavičkách nebo CLV, tedy citylight vitrínách na zastávkách městské hromadné dopravy (autobusové a železniční zastávky).
  2. Obsah sdělení – obsah vaší reklamy musí cílová skupina zaznamenat a ztotožnit se s ní. Důvěryhodná reklama buduje i důvěryhodnou značku.
  3. Načasování – každý produkt či služba má svoji sezónnost. Nakupujte reklamní plochy včas, aby vaše reklama byla na reklamních plochách před a v průběhu hlavní prodejní sezóny vašeho produktu či značky. Podle délky sezóny volte i vhodný materiál na danou reklamní plochu. Například papírový billboard vydrží v průměru 2 měsíce. Pokud vaše reklamní kampaň poběží déle, použijte reklamní plachtu nebo potištěnou samolepku.
  4. Kombinace reklamy – vždy je dobré outdoor reklamu v dané reklamní kampani zkombinovat i
    s jinými formami reklamy – širší komunikační mix – např. TV, rádio, letáky, PPC, reklamní internetové bannery, reklama v místě prodeje atd.

 

Nejpoužívanější outdoor reklamní plochy

  • Billboard – euroformát 510 x 240 cm
  • Megabillboard – 900 x 300 cm a větší
  • Citylight – 118,5 x 175 cm, viditelná plocha 113 x 166 cm
  • Plakát A1 – 59,4 × 84,1 cm

 

Typy reklamních outdoor nosičů,  které pro reklamní kampaně našich zákazníků nejčastěji používáme:

 

Billboardy, megaboardy

Proč zvolit tento typ reklamní plochy?

Nejpoužívanější billboardy jsou ve velikosti „euroformát“, tedy  5,1×2,4 metru. Při krátkodobé reklamní kampani jako tiskové médium používáme billboardový papír, při dlouhodobějším použití PVC banner nebo samolepku s šedým lepidlem pro překrytí původní reklamy. Billboardy jsou umístěny nejen podél dálnic, silnic I. třídy a jiných frekventovanějších komunikací, ale také u nákupních center a nádraží. Billboardy na nejzajímavějších komunikačních místech jsou většinou osvícené, některé otočné (3 reklamní plochy) a nejmodernějším trendem jsou LED billboardy, na kterých se reklamy po několika vteřinách střídají a jsou interaktivní, podobně jako v TV reklamách.

 

Jak velká je to investice?

Nejdražší pronájmy billboardových ploch jsou v Praze a kolem dálnice D1, kde se ceny za měsíční pronájem pohybují v desítkách tisíc, na ostatních místech kolem 10 000,- Kč/plocha/měsíční nájem, včetně instalace a tisku billboardu. Pro reklamní outdoor kampaň doporučujeme min. 5 billboardových ploch v dané lokalitě.

 

Citylight vitríny (tzv. CLV)

Proč pro vaši reklamní kampaň zvolit Citylight vitríny?

Citylight reklamní plochy jsou většinou ve větších městech na zastávkách MHD, na železničních zastávkách nebo volně stojí na frekventovaných místech v centrech měst, pěších zónách, na náměstích a v blízkosti obchodních a nákupních center. Tyto reklamní plochy jsou krásně nasvícené, tím mají velkou účinnost večer, kdy se v jejich okolí pohybuje spousty potencionálních zákazníků. Jako reklamní médium se většinou používá prosvětlovací papír nebo speciální prosvětlovací fólie – backlite.

 

S jakou přibližnou cenou při sestavování vaší reklamní outdoor kampaně počítat?

Měsíční pronájem Citylight reklamní plochy v centru Prahy cca 10 000,- Kč, v menších městech polovinu. Tisk, instalace a deinstalace cca 5 000,- Kč. Pro efektní oslovení doporučujeme min. 3 Citylight reklamní plochy současně.

 

Reklama na dopravních prostředcích

Reklama na vozidlech

Pokud máte firemní vozidlo či větší vozový park, nechte nás polepit tyto vozidla. Polepy aut jsou velmi levná, dlouhodobá a účinná reklama. Máme zkušenosti s polepy osobních vozidel, nákladních vozů, nástaveb, ale polepovali jsme i letadlo. Na tyto polepy používáme speciální fólie s až 9letou životností, která nejenže vydrží, ale dokonale kopíruje tvar karoserie po dobu své životnosti i déle.
S jakou investicí přibližně počítat? V případě jednoduššího polepu cca 5000 Kč/vozidlo (bez grafického návrhu), v případě polepu celého vozidla kombi cca 25 tis. Kč.

 

Reklama na  autobusech nebo tramvajích

Velmi účinná reklama, a to díky lokalitě, kde se MHD vozidla objevují. Provozovatelé MHD vozidel umožňují několik formátů polepu nebo celopolepu daného vozidla. V případě několikaměsíční reklamní kampaně používáme krátkodobé fólie, které lze jednoduše z vozidel odstranit po skončení reklamní kampaně. V případě dlouhodobého pronájmu např. celé tramvaje a celopolepu tohoto vozidla používáme speciální fólie s dlouhodobou životností, která dokonale kopíruje tvar karoserie polepeného vozidla a působí, jako byste tramvaj „zabalili“ do vizuálu vaší značky.

Reklamní bannery a malby

Pokud neuvažujete o přesně načasované reklamní kampani a vaším cílem je jen využít volné reklamní plochy nebo fasády, doporučujeme využít jako reklamní nosič PVC banner nebo malbu na fasádu. Tyto formy reklamy nemají žádný stanovený rozměr, velikost reklamy jednoduše přizpůsobíte dané reklamní ploše. Tím vám může vzniknout obrovská reklamní plocha, kterou nikdo nepřehlédne.

 

Instalace a polepy outdoor reklam

Disponujeme vlastním instalačním týmem pro outdoor plochy a týmem zaměřujícím se na polepy aut, výloh a tabulí.

 

 

Galerie referencí